Deklaracja dostępności serwisu Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Mielnik

Urząd Gminy Mielnik zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Mielnik zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Mielnik.

Data publikacji strony internetowej: 2005-12-14

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2024-02-27

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Informacja o treściach niedostępnych:

Na stronie nie zapewniono alternatywy dla treści nietekstowej. Dla informacji brak właściwej relacji. Nie określono prawidłowej wartości celu danych wejściowych. Na stronie nie istnieją mechanizmy pozwalające na pominięcie bloków. Na stronie nie zapewniono celu linku w kontekście. Niespełnione zostało kryterium wymagające właściwego opisu etykiet. Brak wdrożonej funkcjonalności identyfikacji błędu w polach formularzy.

Wyłączenia:

Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności. Niektóre filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia 2020-09-23. Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia 2024-03-11.

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: Centrum Bezpieczeństwa Informatycznego.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Marcin Czerwiński, adres poczty elektronicznej m.czerwinski@mielnik.com.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 85 65 65 876. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Skargi i odwołania

Nazwa organu odwoławczego: Wójt Gminy Mielnik

Adres organu odwoławczego: ul. Piaskowa 38, 17-307 Mielnik

Adres e-mail organu odwoławczego: gmina@mielnik.com.pl

Telefon organu odwoławczego: 85 65 65 861

Dostępność architektoniczna

Budynek: ul. Piaskowa 38, 17-307 Mielnik

Do czterokondygnacyjnego budynku (piwnica, parter i dwa piętra) prowadzą dwa wejścia na poziomie parteru. Interesanci obsługiwani są na trzech kondygnacjach: piwnica, parter i I piętro. Główne wejście zlokalizowane od strony ul. Piaskowej nie jest przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Do głównego wejścia prowadzą schody składające się z ośmiu stopni i wyposażone z obu stron w barierki. Boczne wejście, zlokalizowane od strony parkingu, posiada schody składające się z trzech stopni oraz podjazd dla wózków inwalidzkich. Wejście wyposażone jest w barierkę. Drzwi wejściowe zarówno wejścia głównego jak i bocznego nie otwierają się automatycznie. Jeden parking przy wejściu bocznym przeznaczony jest dla osób z niepełnosprawnością.

Wewnątrz budynku, obok wejścia bocznego, za wewnętrznymi drzwiami znajduje się zejście na poziom piwnicy - dwubiegowe schody (od góry: siedem stopni, podest, dziesięć stopni). Zejście nie jest wyposażone w barierki. Obok wejścia głównego znajduje się wejście na poziom I piętra - dwubiegowe schody (od dołu: czternaście stopni, podest, siedem stopni). Wejście jest wyposażone w barierki. Budynek nie posiada wind. Parter budynku przystosowany jest do poruszania się niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich. Na poziomie parteru, na przeciwko wejścia bocznego, znajduje się łazienka przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami. Kolejna łazienka przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na poziomie piwnicy, na przeciwko schodów.

Wewnątrz budynku, obok wejścia bocznego z lewej strony umiejscowiona jest tyflomapa wyposażona w dzwonek przywoławczy (z poziomu aplikacji). Poziom zerowy wyposażony jest również w wypukłe ścieżki dla osób niewidomych. Prowadzą one do Punktu Obsługi Interesanta oraz do toalety dla osób z niepełnosprawnościami. Schody zostały oznaczone kontrastowymi taśmami oraz zostały zamontowane przed schodami dotykowe pasy ostrzegawcze. Pokoje oznaczone są tabliczkami informacyjnym z językiem brajla oraz kodami QR. Kluczowe miejsca w urzędzie zostały oznaczone tabliczkami informacyjnymi - piktogramami.

Większość pokoi w budynku jest wyposażona w pętle indukcyjne, również przenośne, są dostępne ramki do podpisów, lupa i materiały przeznaczone do porozumiewania się z osobami niesłyszącymi. Przy Punkcie Obsługi Interesanta znajdują się krzesła wygodne w użyciu - w kontrastowej kolorystyce oraz z podłokietnikami.

Do budynku można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

W budynku brak jest możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

Aplikacje mobilne

Urząd Gminy nie udostępnia aplikacji mobilnych.

Udogodnienia

Obsługa interesantów Urzędu Gminy Mielnik odbywa się w Punkcie Obsługi Interesanta znajdującym się na poziomie parteru pomiędzy wejściem głównym a bocznym. W przypadku konieczności obsługi niepełnosprawnego interesanta przez pracownika Urzędu pracującego na I piętrze lub w piwnicy, po wyrażeniu prośby o obsługę w Punkcie Obsługi Interesanta, pracownik Punktu Obsługi wzywa odpowiedniego pracownika Urzędu do obsługi interesanta na poziom parteru.

Urząd Gminy Mielnik wprowadził usługę publiczną "Mobilny urzędnik". W jej ramach świadczone są wybrane usługi z zakresu działalności Urzędu Gminy Mielnik w miejscu zamieszkania lub przebywania osoby ze szczególnymi potrzebami. Aby skorzystać z usługi należy dokonać zgłoszenia telefonicznego pod numerem: 85 65 65 874 lub wysyłając e-mail na adres: gmina@mielnik.com.pl.

Koordynatorzy dostępności

Marcin Czerwiński - Zastępca Wójta

Telefon kontaktowy: 85 65 65 876

e-mail: m.czerwinski@mielnik.com.pl

Inne informacje i oświadczenia

Dokładamy wszelkich starań aby nasz serwis https://bip-ugmielnik.wrotapodlasia.pl/ był zgodny z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.