ZP-O.271.10.2.2012

WYJAŚNIENIA DO SIWZ:

  • Odpowiedzi z dnia 19.07.2012r.  (treść) - dodatkowe
    Uchwała Nr II-00312-20/12 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 13 stycznia 2012 w sprawie wyrażenia opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu oraz możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego przez Gminę Mielnik (treść)
  • Odpowiedzi z dnia 19.07.2012r.  (treść)
  • Odpowiedzi z dnia 18.07.2012r.  (treść)
  • Odpowiedzi z dnia 17.07.2012r.  (treść)

ZMIANY ZAMÓWIENIA:

  • Ogłoszenie z dnia 18.07.2012r. o zmianie ogłoszenia  (treść)
  • Załącznik nr 3 do SIWZ wersja 2 - zaktualizowany dnia 18.07.2012r.  (treść)
  • Ogłoszenie z dnia 16.07.2012r. o zmianie ogłoszenia  (treść)
  • SIWZ wersja 2 - zaktualizowany dnia 16.07.2012r.  (treść)

 

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

 

X            Zamieszczanie obowiązkowe

        Zamieszczanie nieobowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy                  Zamówienia publicznego              

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I.1) Nazwa i adres

W niniejszym postępowaniu Zamawiającym jest:

Gmina Mielnik

ul. Piaskowa 38, 17-307 Mielnik

NIP: 5441438389, REGON: 50659450

tel 85-6577003  fax 85-6577121

www.mielnik.com.pl (BIP)

gmina@mielnik.com.pl

 

I.2) Rodzaj zamawiającego

Administracja samorządowa 

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Określenie przedmiotu zamówienia

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

"Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Mielnik w wysokości 2 340 000,00 zł”


II.1.2) Rodzaj zamówienia

 Roboty budowlane                    

 Dostawy                                  

 Usługi                                      X

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia

Przedmiot zamówienia dotyczy udzielenia i obsługi kredytu długoterminowego na  finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Mielnik w wysokości 2 340 000,00 zł (dwa miliony trzysta czterdzieści tysięcy złotych)

 

Przedmiot zamówienia obejmuje:

a)              uruchomienie poszczególnych części kredytu będzie odbywać się na podstawie pisemnej dyspozycji kredytobiorcy w okresie od 10 września 2012r. do 20 grudnia 2012r. Postawiony do dyspozycji kredytobiorcy, a niewykorzystany do 20 grudnia 2020r., limit kredytu zostanie w dniu 21 grudnia cofnięty;

b)              okres karencji w spłacie kapitału do 31 grudnia 2012 roku;

c)       spłata: w latach 2013 – 2020 w ratach kwartalnych, płatne na ostatni dzień kwartału. W roku 2013: 4 raty po 25000,00 zł każda, w pozostałych latach raty kwartalne po 80000,00 zł;

d)      proponowany harmonogram spłat stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ;

e)       rodzaj oprocentowania: zmienne;

f)       oprocentowanie kredytu: WIBOR 1-miesięczny na dzień 9 lipca 2012r. 4,91% + marża..................... =(razem.......................) Marża banku stała;

g)       spłata odsetek w okresach miesięcznych, płatne w ostatnim dniu  miesiąca; 

h)      Zamawiający ma prawo do wcześniejszej spłaty kredytu w całości lub części aktualnego zadłużenia przed terminem ustalonym w umowie bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tego tytułu;

i)        zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco;

j)        Zamawiający nie przewiduje prowizji od zaangażowania;

k)      Zawarcie aneksu do umowy nastąpi bez opłat.

 

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających              nie
(dotyczy przetargu nieograniczonego i przetargu ograniczonego)

Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

-

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

 

Słownik główny

 

Główny przedmiot

66.11.30.00-5 usługi udzielania kredytu

 

 

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej (jeżeli dotyczy):         nie

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej (jeżeli dotyczy):       nie

         

II.2) Czas trwania zamówienia lub termin WYKONANIA2)

Termin wykonania zamówienia:  od dnia 10-09-2012 do 20-12-2020 r.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium (jeżeli dotyczy):

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

 

1)W przypadku odmiennych dla poszczególnych części zamówienia postanowień dotyczących czasu trwania zamówienia lub terminu wykonania lub kryteriów oceny ofert, zamawiający wypełnia załącznik I.

2)Można nie wypełniać pkt II. 2, jeżeli przewidziano odmienne postanowienia dla części zamówienia.  

III. 2) ZALICZKI

Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia            nie

III. 3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 3) 

III. 3. 1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania        

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Wykonawca musi posiadać  zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (tj. Dz. U. z 2002 r., Nr 72 poz. 665 z późniejszymi zmianami), a w przypadku określonym w art. 178 ust 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.

 

III. 3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę wykazu  przynajmniej jednego udzielonego kredytu w okresie ostatnich trzech lat (licząc od dnia wszczęcia postępowania) w wysokości przynajmniej 1 000 000,00 zł - fakt wykonania zadania udzielenia kredytu musi być potwierdzony dokumentem potwierdzającym należyte wykonanie.

 

III.3.3) Potencjał technicz­ny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

ocena tego warunku nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia stanowiącego załącznik Nr 4 do SIWZ.

III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia 

 

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

ocena tego warunku nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia stanowiącego załącznik Nr 4 do SIWZ.

III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa    

 

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

ocena tego warunku nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia stanowiącego załącznik Nr 4 do SIWZ oraz sprawozdania , o którym mowa w pkt 6.1 ppkt  4 SIWZ.

 

 

3)  Zamawiający dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w zakresie dla niego niezbędnym; opis nie musi dotyczyć każdego z warunków. 

 

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIE PODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

 

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:[4]

 

X    koncesję, zezwolenie lub licencję

 

   wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone

 

X  wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie

 

 wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia, wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami

 

    oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat – przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie

 

   wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

 

  oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

 

X   sprawozdanie finansowe w całości   / w części , a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 X/ 2  / 1  lata/ rok obrotowe/-y

 

   informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

 

  opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia

 

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

 

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy należy przedłożyć:

 

X  oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

 

X  aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

 

X  aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

 

X aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

 

X aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

 

X  aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

 

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

 

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

 

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,  przedkłada:

 

III.4.3.1) Dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

 

X      nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

 

X      nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

 

X      nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

 

III.4.3.2)

 

X     Zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert – albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę, lub miejsca zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

 

 

 

III.5 INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć[5]:

          próbki, opisy lub fotografie

      opisu urządzeń technicznych, instrukcji obsługi oraz środków stosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług oraz opisu zaplecza naukowo-badawczego wykonawcy, w celu potwierdzenia zapewnienia odpowiedniej jakości realizowanego zamówienia;

 

     zaświadczenia podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym;

 

          zaświadczenia niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich;

      zaświadczenia niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z europejskimi normami zarządzania środowiskiem, jeżeli zamawiający wskazują środki zarządzania środowiskiem, które wykonawca będzie stosował podczas realizacji zamówienia na roboty budowlane lub usługi, odwołując się do systemu zarządzania środowiskiem i audytu (EMAS) lub norm zarządzania środowiskiem opartych na europejskich lub międzynarodowych normach poświadczonych przez podmioty działające zgodnie z prawem Unii Europejskiej, europejskimi lub międzynarodowymi normami dotyczącymi certyfikacji.

      inne dokumenty

 

 

III.6 INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

-

 

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne

 

nie X

 


SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia

Przetarg nieograniczony  X

                 Przetarg ograniczony     

Negocjacje z ogłoszeniem  

                 Dialog konkurencyjny           

Licytacja elektroniczna     

 

IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny)

Liczba wykonawców 

 

Znaczenie warunków wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu  

 

 

IV. 2) Kryteria OCENY OFERT 

IV.2.1) Kryteria oceny ofert6)

 

Najniższa cena                                                        X

lub

Cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie   

Kryteria

1. CENA

 

Znaczenie

100 %

 

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna

nie X

IV.3 ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy

 

tak

 

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w następujących przypadkach:

1) zmiana strony umowy , tj. następstwo prawne wynikające z odrębnych przepisów oraz zmiana nazwy, adresu i siedziby Wykonawcy bądź Zamawiającego;

2) zmiana terminu spłaty rat kapitałowych;

3) zmiana obowiązujących przepisów prawa pociągająca za sobą zmianę postanowień niniejszej umowy- jeżeli jest korzystna dla Zamawiającego

4) zmiana terminu uruchomienia kredytu z uwagi na przedłużenie się procedury przetargowej. 

Określa się następujący tryb dokonywania istotnych zmian postanowień umowy:

zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie, za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności,

strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia powyższych okoliczności,

3)   wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie.

 

IV.4) Informacje administracyjne

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli

dotyczy): http://bip.ug.mielnik.wrotapodlasia.pl/informacje/przetargi/

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Mielnik, ul. Piaskowa 38, 17-307 Mielnik

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert (jeżeli dotyczy):

Data:  20/07/2012   (dd/mm/rrrr)                                                                  Godzina: 12:00

Miejsce: Gmina Mielnik, ul. Piaskowa 38, 17-307 Mielnik, sekretariat

IV.4.5) Termin związania ofertą:            okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert)

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nie przyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia

 

nie

 

 

 


[4] Zamawiający może żądać dokumentów niezbędnych do dokonania oceny spełniania warunku (-ów) opisanego (ych) w pkt III.3

[5] Zamawiający może żądać dokumentów niezbędnych do potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom.

Metryka strony

Udostępniający: Wójt Adam Tobota

Wytwarzający/odpowiadający: Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, Artur Jaworski

Data wytworzenia: 2012-07-13

Wprowadzający: Artur Jaworski

Data wprowadzenia: 2012-07-12

Data modyfikacji: 2016-06-27

Opublikował: Artur Jaworski

Data publikacji: 2012-07-12