Uzyskanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych z terenu gminy Mielnik
Tytuł sprawy
Uzyskanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych z terenu gminy Mielnik
Wydział/jednostka prowadząca
Referat Infrastruktury i Rozwoju
Stanowisko d/s ochrony środowiska, gospodarki nieruchomościami i odpadami
Pokój nr 6, tel. (85) 65 65 867
Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych powinien zawierać:
- imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy ubiegającego się o zezwolenie, oraz jego numer identyfikacji podatkowej (NIP);
- określenie przedmiotu i obszaru działalności;
- określenie środków technicznych, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem;
- informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem;
- proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności;
- określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia.
Do wniosku przedsiębiorca jest obowiązany dołączyć:
- zaświadczenie albo oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne. Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań,
- dokument potwierdzający gotowość odbioru nieczystości przez stację zlewną,
- potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej,
- oświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej lub kserokopia odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego. W przypadku spółki cywilnej kserokopia umowy spółki zarejestrowanej we właściwym Urzędzie Skarbowym, wypis z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej wszystkich wspólników wraz z upoważnieniem wspólników do reprezentowania spółki przed organami administracji dla wspólnika składającego wniosek i odbierającego decyzje administracyjną.
Gminne jednostki organizacyjne prowadzące na obszarze własnej gminy działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych nie mają obowiązku uzyskania zezwolenia, ale muszą spełniać warunki wymagane przy udzielaniu takich zezwoleń.
Czas realizacji
Przed podjęciem decyzji w sprawie wydania zezwolenia Wójt Gminy Mielnik może:
- wezwać przedsiębiorcę do uzupełnienia, w wyznaczonym terminie, jednak nie krótszym niż 14 dni, brakującej dokumentacji poświadczającej, że przedsiębiorca spełnia warunki określone przepisami prawa, wymagane do wykonywania działalności objętej zezwoleniem,
- dokonać kontrolnego sprawdzenia faktów podanych we wniosku o udzielenie zezwolenia w celu stwierdzenia, czy przedsiębiorca spełnia warunki wykonywania działalności objętej zezwoleniem,
- przedsiębiorca jest zobowiązany niezwłocznie zgłaszać Wójtowi Gminy Mielnik wszelkie zmiany danych określonych w zezwoleniu,
- odmowa wydania zezwolenia, jego zmiana i cofnięcie zezwolenia następuje w drodze decyzji.
- zezwolenie wydaje się na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat.
Wójt Gminy odmówi wydania zezwolenia, jeżeli zamierzony sposób gospodarowania nieczystościami ciekłymi:
- jest niezgodny z wymaganiami ustawy i przepisami odrębnymi,
- mógłby powodować zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzi lub środowiska,
- przedsiębiorca ma zaległości podatkowe lub zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy Mielnik, ul. Piaskowa 38, 17-307 Mielnik
tel. (85) 65 65 861
www.mielnik.com.pl, www.mielnik.eu
Punkt Obsługi Interesanta
Opłaty
107,00 zł - opłata skarbowa za wydanie zezwolenia
Termin i sposób załatwienia
zgodnie z KPA - do jednego miesiąca od daty złożenia wymaganych dokumentów
Efekty realizacji sprawy dla wnioskodawcy
Wydanie zezwolenia bądź odmowa wydania zezwolenia.
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2020r., poz. 1439)
- ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2020r., poz. 1546)
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2020r. poz. 256)
- uchwała Nr XVIII/134/20 Rady Gminy Mielnik z dnia 30 października 2020r. w sprawie wymagań jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Mielnik
Tryb odwoławczy
Od wydanej decyzji służy stronie odwołanie, za pośrednictwem Wójta Gminy Mielnik, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku, w terminie 14 dni od otrzymania decyzji.
Metryka strony