Zarządzenie nr 19/19 Kierownika Urzędu
Zarządzenie Nr 19/19
Kierownika Urzędu
z dnia 16 grudnia 2019 r.
w sprawie wyznaczenia osoby odpowiedzialnej za utrzymywanie kontaktów z podmiotami krajowego systemu cyberbezpieczeństwa
Na podstawie art. 21 ust. 1 i art. 22 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa (Dz. U. z 2018 r. poz. 1560; z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1. Wyznaczam Pana Artura JAWORSKIEGO - inspektora ds. informatyki i systemów komputerowych jako osobę odpowiedzialną za utrzymywanie kontaktów z podmiotami krajowego systemu cyberbezpieczeństwa.
§ 2. Do obowiązków Pana należy:
1) zapewnienie zarządzania incydentem w Urzędzie Gminy;
2) zgłaszanie incydentu, nie później niż w ciągu 24 godzin od momentu wykrycia, do właściwego CSIRT MON, CSIRT NASK lub CSIRT GOV;
3) zapewnienie obsługi incydentu w Urzędzie Gminy i incydentu krytycznego we współpracy z właściwym Zespołem Reagowania o którym mowa w § 2 pkt. 2, przekazując niezbędne dane, w tym dane osobowe;
4) zapewnienie osobom, na rzecz których zadanie publiczne jest realizowane, dostęp do wiedzy pozwalającej na zrozumienie zagrożeń cyberbezpieczeństwa i stosowanie skutecznych sposobów zabezpieczania się przed tymi zagrożeniami, w szczególności przez publikowanie informacji w tym zakresie na stronie internetowej Urzędu Gminy;
5) przekazanie do właściwego Zespołu Reagowania danych osobowych, obejmujące imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres poczty elektronicznej, w terminie 14 dni od dnia jej wyznaczenia, a także informacje o zmianie tych danych w terminie 14 dni od dnia ich zmiany.
§ 3. Zgłoszenie incydentu o którym mowa w § 2 pkt. 2 przekazywane jest w postaci elektronicznej, a w przypadku braku możliwości przekazania w postaci elektronicznej - przy użyciu innych dostępnych środków komunikacji.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt
dr Marcin Urbański
Metryka strony