ZP-O.271.10.2.2013 (śmieci)
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
bip.ug.mielnik.wrotapodlasia.pl/informacje/przetargi/
Mielnik: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Mielnik
Numer ogłoszenia: 343192 - 2013; data zamieszczenia: 26.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Mielnik , ul. Piaskowa 38, 17-307 Mielnik, woj. podlaskie, tel. 085 6577003, faks 085 6577121.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Mielnik.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi:
1)odbierania i zagospodarowania (odzysk lub unieszkodliwienie) wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Mielnik
2)utworzenie i obsługa Punktu Selektywnej zbiórki Odpadów Komunalnych w sposób zapewniający osiągnięcie przez Gminę odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, tj.:
a)recyklingu i przygotowania do ponownego użycia papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645),
b)recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych, określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645),
c)ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania - co najmniej 50 % - liczony w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995 roku, określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676).
d)zorganizowania w ramach mobilnego punktu selektywnej zbiórki odpadów 1 raz w roku zbiórki odpadów tj. mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon.
3) W zakres zamówienia wchodzą również opisane poniżej obowiązki Wykonawcy polegające na:
a)zapewnieniu właścicielom nieruchomości pojemników na odpady zmieszane (niesegregowane, pozostałości z sortowania) na zasadach opisanych w pkt. III niniejszego opisu przedmiotu zamówienia,
b)zakup i dostarczenie właścicielom nieruchomości jednorodzinnych worków na selektywnie zbierane odpady komunalne na zasadach opisanych w pkt. III. niniejszego opisu przedmiotu zamówienia,
c)zapewnieniu właścicielom nieruchomości wielorodzinnych pojemników na selektywnie zbierane odpady komunalne, na zasadach opisanych w pkt. III niniejszego opisu przedmiotu zamówienia,
d)sporządzanie harmonogramu usług na zasadach opisanych w pkt. IV niniejszego opisu przedmiotu zamówienia,
e)sprawozdawczość związana z działalnością objętą zamówieniem, tj. sporządzanie raportów i sprawozdań opisanych w pkt. V niniejszego opisu przedmiotu zamówienia.
4) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia przy zachowaniu należytej staranności zgodnie z przepisami prawa, w szczególności:
a)ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz.391 ze zm.) wraz z przepisami wykonawczymi,
b)ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz.21) wraz z przepisami wykonawczymi,
c)ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz.150 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi,
d)ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005 r. Nr 180 poz. 1495 z późn. zm.)
e)ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2009 r. Nr 79, poz.666 z późn. zm.),
f)Plan gospodarki odpadami województwa podlaskiego na lata 2012 - 2017 (uchwała XX/233/12 z dnia 21 czerwca 2012 r.)
g)Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Mielnik (UCHWAŁA NR XVIII/121/12 RADY GMINY MIELNIK z dnia 7 grudnia 2012 r.)
I.CHARAKTERYSTYKA OBSZARU OBJĘTEGO PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA
1. Obszar objęty przedmiotem zamówienia to teren Gminy Mielnik położonego na południu województwa podlaskiego. W skład gminy wchodzą 23 miejscowości: Wilanowo, Tokary, Mętna, Radziwiłłówka, Moszczona Królewska, Homoty, Pawłowicze, Maćkowicze, Osłowo, Mielnik, Wajków, Sutno, Niemirów, Adamowo, Adamowo- Zastawa, Grabowiec, Poręby, Końskie Góry, Koterka, Oksiutycze, Olchowicze, Stankowicze, Kudelicze. Szacowana liczba mieszkańców zamieszkałych na terenie Gminy Mielnik wynosi ok. 2084 osób, w tym 2015 mieszkańców w zabudowie jednorodzinnej i 69 osób w zabudowie wielorodzinnej. Informację zebrano na podstawie złożonych deklaracji od mieszkańców Gminy Mielnik.
II.SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi:
a)odbierania i zagospodarowania (odzysk lub unieszkodliwienie) wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Mielnik
b)utworzenia i obsługi Punktu Selektywnej zbiórki Odpadów Komunalnych
c)zorganizowania w ramach mobilnego punktu selektywnej zbiórki odpadów 1 raz w roku zbiórki odpadów tj. mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon.
2. Wykaz ilości gospodarstw domowych (zamieszkałych) i ilości osób zamieszkujących w poszczególnych miejscowościach w obrębie Gminy Mielnik objętej przedmiotem zamówienia przedstawiają załączniki nr 9 do Opisu Przedmiotu Zamówienia. Zamawiający wskazuje, iż liczba zamieszkałych gospodarstw może ulec zmianie pod wpływem naturalnych migracji ludności. Przewidywany wzrost ilości: odbieranych odpadów, obsługiwanych nieruchomości i liczby mieszkańców, może wynieść do 5% (oszacowano na podstawie danych statystycznych za lata 2010-2012)
3. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych wymienionych w tabeli nr 4 wytworzonych na nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy. UWAGA! Wykonawca zobowiązany jest do odebrania każdej ilości odpadów komunalnych. 4. Termin realizacji przedmiotu zamówienia - 24 miesiące liczone od dnia podpisania umowy I
I.1 OBOWIĄZKI WYKONAWCY:
1.Wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla mieszkańców poszczególnych gmin do niezbędnego minimum.
2.Odbieranie odpadów może następować od godz. 7.00 do 20.00 od poniedziałku do soboty z wyłączeniem świąt. W przypadku, gdy dzień odbioru przypada w dzień ustawowo wolny od pracy, dniem odbioru odpadów są pierwsze dni robocze następujące po dniu wolnym.
3.Odbieranie, w wyjątkowych sytuacjach, na zgłoszenie zamawiającego, odpadów poza ustalonym harmonogramem, jeżeli odpady te zostaną zebrane i zgromadzone na nieruchomości w terminach innych niż przewiduje termin odbioru, a zagraża to bezpieczeństwu życia i zdrowia mieszkańców.
4.Wykonawca odpowiada za prawidłowe opróżnianie i odstawianie pojemników oraz za pozostawienie porządku po odbiorze odpadów od mieszkańców. Właściciel nieruchomości ma obowiązek wystawiania pojemników i worków z odpadami komunalnymi przed posesję. Wyjątek stanowią specjalne przygotowane zasieki/osłony z dostępem do drogi publicznej.
5.Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania odpadów odebranych od właścicieli nieruchomości i z punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych z uwzględnieniem obowiązujących przepisów, w tym zgodnie z zasadą, iż podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do:
a) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art.17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013, poz.21).
b) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wskazanych w Uchwałach Sejmiku Województwa Podlaskiego nr XX/233/12 z dnia 21 czerwca 2012 r. i nr XXII/252/12 z dnia 22 października w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012-2017
6.Wykonawca jest zobowiązany do kontroli zawartości pojemników i worków w celu określenia prawidłowości posegregowania odpadów. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowej segregacji odpadów, Wykonawca zobowiązany jest do udokumentowania tego zdarzenia (wykonać zdjęcie) i niezwłocznego powiadomienia pisemnego o tym fakcie Zamawiającego, nie później niż w ciągu 3 dni. Wykonawca musi powiadomić o zdarzeniu właściciela nieruchomości poprzez pozostawienie informacji z ostrzeżeniem, iż oddano odpady nieposegregowane (ulotki). Wykonawca odbierze takie odpady jako zmieszane odpady komunalne.
7. Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług dodatkowych płatnych, tj. udostępnianie pojemnika (kontener, worek) przeznaczonego na odpady budowlane i rozbiórkowe z remontów prowadzonych samodzielnie oraz odbiór i zagospodarowanie tych odpadów.
8.Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy objętej przedmiotem zamówienia.
9.Wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo firmy.
10.Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami.
11.Okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodne z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa.
12.Wykonawca jest zobowiązany do naprawy lub ponoszenia kosztów napraw szkód wyrządzonych podczas lub w związku z wykonywaniem usługi. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu lub zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas lub w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
13.Obowiązki Wykonawcy w zakresie transportu odpadów komunalnych:
a) zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości
b) zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych;
c)zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę
14.Wykonawca jest zobowiązany do:
a)Dysponowania bazą magazynowo - transportową usytuowaną na terenie gminy objętej przedmiotem zamówienia lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy i na terenie, do którego posiada tytuł prawny, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z dnia 25 stycznia 2013 r. poz.122).
b)Dysponowania na terenie bazy magazynowo - transportowej urządzeniami do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed transportem do miejsc przetwarzania, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z dnia 25 stycznia 2013 r. poz.122).
II.2 OBOWIĄZKI ZAMAWIAJĄCEGO
1.Zamawiający przekaże Wykonawcy przed podpisaniem umowy wykaz nieruchomości zamieszkałych objętych umową, w tym wykaz osób prowadzących selektywne zbieranie odpadów komunalnych.
2.Zamawiający zobowiązuje się do współpracy z Wykonawcą w celu wykonania przedmiotu zamówienia, w szczególności przy akceptacji Harmonogramu odbierania odpadów,
3.Zamawiający odpowiada za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu umieszcza na stronie internetowej harmonogram odbioru sporządzony przez Wykonawcę.
4.Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty Wykonawcy wynagrodzenia, na warunkach i w terminach określonych w projekcie umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.
II.3 WARUNKI I ZAKRES ODBIERANIA ODPADÓW W PODZIALE NA TYPY PUNKTÓW ODBIORU
1.BEZPOŚREDNIO OD MIESZKAŃCÓW NIERUCHOMOŚCI
Usługa obejmuje odbieranie i zagospodarowanie odpadów w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej zgodnie z podanymi niżej częstotliwościami.
1.1 Nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy - zabudowa jednorodzinna Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie system mieszany pojemnikowo - workowy odbioru odpadów komunalnych:
a)Zmieszane (niesegregowane/pozostałości z sortowania) odpady komunalne: Zmieszane odpady komunalne powinny być odbierane z pojemników o pojemności 120 l lub 240 l. Odpady te powinny być odbierane z częstotliwością 1 raz w miesiącu.
b)Selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane - papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe): Selektywnie zbierane odpady komunalne powinny być odbierane w workach na takie odpady wg n/w frakcji:
a)Papier i tektura
b)Szkło,
c)Plastik (tworzywa sztuczne), metale, opakowania wielomateriałowe.
Odpady te powinny być odbierane 1 raz na kwartał.
1.2 Nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy - zabudowa wielorodzinna
a)Zmieszane (niesegregowane lub pozostałości z sortowania) odpady komunalne: Zmieszane odpady komunalne powinny być odbierane z pojemników o pojemności 1100 l. Dopuszczalne są pojemniki o innych pojemnościach. Odpady te powinny być odbierane z częstotliwością 1 raz w tygodniu.
b)Selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane - papier i tektura, szkło): Selektywnie zbierane odpady komunalne powinny być odbierane z pojemników o pojemności 1100 l (dopuszczalne są pojemniki o innych pojemnościach) przeznaczonych na takie odpady wg n/w frakcji:
a)Papier i tektura,
b)Szkło, Odpady te powinny być odbierane 1 raz w miesiącu.
c)Selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane - tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe): Selektywnie zbierane odpady komunalne powinny być odbierane z pojemników o pojemności 1100 l. Dopuszczalne są pojemniki o innych pojemnościach.
Odpady te powinny być odbierane 1 raz w tygodniu.
2.PUNKTY SELEKTYWNEGO ZBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH (PSZOK)
2.1 Wykonawca zobowiązany jest do utworzenia i obsługi stacjonarnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) na terenie Gminy Mielnik.
2.2 PSZOK wykorzystywany będzie do czasowego gromadzenia odpadów komunalnych takich jak: zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, odzież i tekstylia, popiół i żużel z palenisk domowych, odpady budowlane i rozbiórkowe, odpady ulegające biodegradacji w tym opakowania ulegające biodegradacji. Ponadto przewiduje się przyjmowanie na PSZOK także odpadów, które objęte są selektywną zbiórką u źródła, tj. papier i makulatura, odpady z tworzyw sztucznych opakowania wielomateriałowe, szkło i metal.
2.3 Świadczenie usług przez PSZOK będzie bezpłatne dla mieszkańców Gminy Mielnik.
1)Wykonawca zobowiązany jest do uruchomienia punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w terminie do 150 dni od dnia podpisania umowy.
2)Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia funkcjonowania PSZOK na terenie gminy przez cały okres obowiązywania umowy.
3)Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia punktu selektywnego zbierania odpadów w sposób zapewniający sprawne funkcjonowanie i utrzymywanie punktu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
4) PSZOK winien być czynny przez jeden dzień w tygodniu w godzinach od 8.00 do 16.00.
5)Wykonawca winien zapewnić minimalne wyposażenie punktu PSZOK w: - kontenery/pojemniki do oddzielnego gromadzenia wyselekcjonowanych frakcji odpadów, dopuszcza się, aby zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony oraz meble i inne odpady wielkogabarytowe były składowane w wydzielonych kwaterach (boksach), - zadaszenie miejsc gdzie będą gromadzone odpady, - wagę towarową z ważnym świadectwem zgodności Głównego Urzędu Miar.
6)Do obowiązków Wykonawcy w zakresie prowadzenia PSZOK należy:
a) przyjąć wymienione wyżej odpady komunalne dostarczone przez mieszkańca (właściciela nieruchomości zamieszkałej) po okazaniu dokumentu potwierdzającego jego zamieszkanie na terenie gmin Mielnik
b)zważyć lub w inny sposób określić ilość przyjętych odpadów i odnotować ją w ewidencji wraz ze wskazaniem posesji/właściciela nieruchomości,
c) wydać mieszkańcowi dokument potwierdzający przyjęcie jego odpadów do PSZOK,
d) prowadzenie ewidencji jakościowej i ilościowej przyjmowanych odpadów.
7)Selektywnie zebrane odpady komunalne winny być na bieżąco, po zapełnieniu kontenerów/pojemników bądź kwater (boksów), przekazywane do zagospodarowania. 3.Mobilny punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych Odbieranie odpadów (tj. meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony) w ramach mobilnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (zbiórki organizowane) odbywać się będzie na podstawie harmonogramu uzgodnionego przez Wykonawcę z Zamawiającym. Wykonawca jest zobowiązany odebrać wszystkie odpady wielkogabarytowe, które zostaną wystawione przez mieszkańców przed posesję lub przy osłonach śmietnikowych. Częstotliwość odbioru odpadów w ramach mobilnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych - jeden raz w roku.
III.ZAPEWNIENIE WŁAŚCICIELOM NIERUCHOMOŚCI POJEMNIKÓW NA ODPADY ZMIESZANE ORAZ ZAKUP I DOSTARCZENIE WŁAŚCICIELOM NIERUCHMOŚCI JEDNORODZINNYCH WORKÓW NA SELEKTYWNIE ZBIERANE ODPADY KOMUNALNE
1.Wykonawca jest zobowiązany na czas trwania umowy wyposażyć nieruchomości zamieszkałe w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych (niesegregowanych) oraz zapewnić utrzymanie pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym (mycie i dezynfekcja co najmniej dwa razy w roku), porządkowym i technicznym.
2.Pojemniki muszą być wykonane z tworzyw sztucznych lub metalowe, odpowiadać obowiązującym normom, znajdować się nienagannym stanie technicznym i estetycznym, m.in. bez oznak korozji.
3.W przypadku uszkodzenia pojemnika Wykonawca zobowiązany jest do jego naprawy lub wymiany. W przypadku uszkodzenia pojemnika z winy właściciela nieruchomości, Wykonawca może obciążyć właściciela kosztami jego naprawy bądź wymiany.
4.Pojemniki do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych zostaną dostarczone mieszkańcom przez Wykonawcę najpóźniej 7 dni przed rozpoczęciem odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych, zgodnie z wykazem przekazanym przez Zamawiającego.
5.W przypadku rozszerzenia listy punktów wywozowych Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia nieruchomości w pojemniki i odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości, w terminie 7 dni roboczych od dnia powiadomienia Wykonawcy przez Zamawiającego.
6.W przypadku zmniejszenia listy punktów wywozowych Wykonawca zobowiązany będzie do odebrania pojemnika/pojemników z nieruchomości, zakończenia świadczenia usług odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości, w terminie 10 dni roboczych od dnia powiadomienia Wykonawcy przez Zamawiającego o wykreśleniu punktu wywozowego z wykazu.
7.Wykonawca jest zobowiązany do zakupu i dostarczenia właścicielom nieruchomości jednorodzinnych kolorowych worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych: niebieskiego na papier i tekturę - 1 worek na kwartał na gospodarstwo domowe, zielonego na szkło - 1 worek na kwartał na gospodarstwo domowe, żółtego na tworzywa sztuczne, metale i odpady wielomateriałowe - 1 worek na kwartał na osobę zamieszkałą. Przed dniem pierwszej zbiórki w ramach objazdu terenu objętego zamówieniem, Wykonawca jest zobowiązany do rozdysponowania pakietu zawierającego: Worki na selektywną zbiórkę, Harmonogram wywozu.
8.Dostarczone worki powinny spełniać następujące wymagania:
a)Posiadać pojemność 120 l,
b)Być wykonane z folii polietylenowej LDPE lub równoważnego materiału o grubości minimum 60 mikrometrów,
c)Być odporne na rozerwanie - wytrzymałość min 30 kg,
d)Być odporne na działanie promieni UV, niskich temperatur oraz środków chemicznych,
e)Tworzywa i substancje użyte do wykonania worków nie powinny zawierać kadmu, ołowiu i innych pierwiastków szkodliwych dla środowiska.
f)Powinny być oznaczone informacją o rodzaju gromadzonych w nich odpadów, nazwą, adresem oraz numerem telefonu Wykonawcy.
9.Wykonawca zobowiązany jest do uzupełnienia na własny koszt właścicielom nieruchomości jednorodzinnych worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych, poprzez pozostawienie przy wejściu na nieruchomość nowych pustych worków w dniu odbioru odpadów, zgodnie z pkt.7.
IV. HARMONOGRAM USŁUG
1.Harmonogram usług Wykonawca opracuje i przedłoży Zamawiającemu do zaakceptowania w terminie 1 tygodnia od daty zawarcia umowy.
2.Harmonogram staje się załącznikiem do umowy i stanowi jej integralną część.
3.W przypadku, gdy wyniknie potrzeba jakichkolwiek zmian w harmonogramie usług, Wykonawca zobowiązany jest poinformować wcześniej Zamawiającego i uzyskać jego zgodę.
4.Wykonawca ma obowiązek przekazania właścicielowi nieruchomości informacji o terminie odbierania odpadów w formie wydruku podczas objazdu terenu przed dniem pierwszej zbiórki (informacja musi być zgodna z harmonogramem usług).
5.W przypadku zmiany harmonogramu usług, Wykonawca ma obowiązek aktualizować informację o terminie odbierania odpadów i przekazać ją właścicielom nieruchomości (w formie wydruków) na co najmniej 3 dni przed następną zbiórką odpadów.
6.Harmonogram, który Wykonawca ma przekazać właścicielom nieruchomości ma zawierać n/w informacje: Daty odbioru odpadów (z zaznaczeniem ich rodzaju), Tel. Wykonawcy.
V. SPRAWOZDAWCZOŚĆ
1.Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu miesięcznych raportów (dalej Raport) zawierających informacje o: a)informacje o masie poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, b)informacje o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji: -przekazanych do składowania na składowisku odpadów, -nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania; c)liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne, d) wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem (w tym mimo zadeklarowania nie zbierają selektywnie odpadów). e)wykonawca jest zobowiązany do przekazania dokumentów potwierdzających odzysk lub unieszkodliwienie odpadów odebranych z PSZOK w terminie 60 dni od odebrania odpadów z punktu, f)w przypadku nie przekazania do odzysku lub unieszkodliwienia, w terminie wskazanym w lit. e), odebranych z PSZOK odpadów, wykonawca zobowiązany jest do złożenia w terminie 3 dni, po upływie terminu wskazanego w ust. 10 informacji określającej dalszy sposób gospodarowania odpadami.
2.Wykonawca sporządza Raport w formie papierowej i elektronicznej uzgodnionej z Zamawiającym.
3.Wykonawca przesyła Raport do Zamawiającego w terminie do 7 dni od zakończenia miesiąca, którego dotyczy.
4.Zamawiający w terminie 7 dni akceptuje raport lub zgłasza uwagi. W przypadku, gdy raport jest sporządzony nierzetelnie, Zamawiający wezwie Wykonawcę do jego uzupełnienia lub poprawienia. Wykonawca uzupełni bądź poprawi raport w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania.
5.Zaakceptowany przez Zamawiającego Raport jest podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę.
6.Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca przedstawi kopie dowodów dostarczania odpadów do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania, tj. Karty ewidencji odpadów lub karty przekazania odpadów.
7.Wykonawca sporządza kwartalne sprawozdanie, o którym mowa w art.9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdanie sporządzone w sposób wymagany przez przepisy prawa Wykonawca przekazuje Zamawiającemu w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy.
8.Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przekazywania dokumentacji pomiarów Zamawiającemu w okresach miesięcznych. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i przekazywania kopii dokumentacji Zamawiającemu.
9.Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu dokumentów sporządzonych na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania.
VI. PŁATNOŚCI
Raporty miesięczne, o których mowa w pkt. V niniejszego opisu przedmiotu zamówienia, po zaakceptowaniu przez Zamawiającego, będą podstawą płatności dla Wykonawcy. Zakłada się płatności miesięczne.
VII. KONTROLA
Wykonawca umożliwi Zamawiającemu dokonanie kontroli i/lub audytu w dowolnym dniu i o dowolnej godzinie w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych, pojazdów Wykonawcy, baz magazynowo - transportowych.
VIII. REKLAMACJE
Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w przeciągu 36 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e-mailem na adres Zamawiającego.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6 Pzp Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
90.50.00.00-2, 90.51.31.00-7, 90.51.20.00-9, 90.53.30.00-2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wysokość wadium. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę w wadium w wysokości 8 000,00 PLN (słownie: osiem tysięcy złotych). 12.2. Forma wadium 1) Wadium może być wnoszone w następujących formach w zależności od wyboru Wykonawcy: a. pieniądzu; b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c. gwarancjach bankowych; d. gwarancjach ubezpieczeniowych; e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). 2) Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z ustawy, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołany obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie zamawiającego, w przypadkach określonych w art. 46 ust.4a i 5 ustawy oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej SIWZ. Dowodem wniesienia wadium jest oryginalny dokument poręczenia lub gwarancji, złożony wraz z ofertą. Wadium nie może zawierać zapisów ograniczających obowiązek zapłaty wadium. Oryginał dokumentu (poręczenie bankowe, poręczenie spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, gwarancja bankowa, gwarancja ubezpieczeniowa, poręczenie udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.) należy dołączyć do oferty w sposób umożliwiający jego zwrot, bez konieczności rozszywania (dekompletacji) oferty, np. umieścić w oddzielnej kopercie ze wskazaniem na niej nazwy postępowania, w którym jest składane. Dokument wadialny musi identyfikować wykonawcę oraz zawierać informacje, iż stanowi zabezpieczenie wadium w przedmiotowym postępowaniu. 12.3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 12.3.1 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Hajnówce Oddział w Mielniku, Pl. Kościuszki 1, Mielnik Nr rachunku: 63 8071 0006 0015 3562 2000 0040 z dopiskiem Wadium w postępowaniu na zadanie pn. Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Mielnik 12.3.2 Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem. 12.3.3.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 12.3.4 Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy załączyć do oferty zgodnie z zapisami pkt 12.2.2) niniejszej SIWZ. 12.3.5 Wadium może być wniesione przez jednego z Wykonawców lub Pełnomocnika. 12.4. Termin wniesienia wadium. 12.4.1.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 12.4.2.Wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj. 30 dni od terminu składania ofert. 12.4.3.W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie pieniądza, za termin jego wniesienia zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 12.5. Zwrot wadium 12.5.1 Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a u.p.z.p. (opisanego w pkt 12.6. a) SIWZ). 12.5.2 Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 12.5.3 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12.5.4 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1 (opisanego w pkt. 12.5.1 SIWZ) jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12.5.5 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 12.6. Utrata wadium 12.6.1 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: a. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie, b. Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
- Wykonawca winien wykazać, że posiada: a) wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonej dla Gminy Mielnik w zakresie odbierania odpadów komunalnych, o którym mowa w art. 9b-9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.), tj. w zakresie co najmniej: wszystkich odpadów o kodach z podgrupy 20 01 i podgrupy 20 02 oraz o kodach: 20 03 01; 20 03 07; 20 03 99; 15 01 01; 15 01 03; 15 01 04; 15 01 05; 15 01 06; 15 01 07; 16 01 03; 17 01 01; 17 01 02; 17 01 03; 17 01 07; 17 02 01; 17 02 02; 17 02 03; 17 04 02; 17 04 05; 17 04 07; 17 08 02. b) zezwolenie na transport odpadów, o którym mowa w art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz.21). Zezwolenie winno dotyczyć odpadów co najmniej o kodach: wszystkich odpadów o kodach z podgrupy 20 01 i podgrupy 20 02 oraz o kodach: 20 03 01; 20 03 07; 20 03 99; 15 01 01; 15 01 03; 15 01 04; 15 01 05; 15 01 06; 15 01 07; 16 01 03; 17 01 01; 17 01 02; 17 01 03; 17 01 07;; 17 02 01; 17 02 02; 17 02 03; 17 04 02; 17 04 05; 17 04 07; 17 08 02. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie żądanych dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
- Wykonawca winien wykazać, że posiada wiedzę i doświadczenie w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, tj. w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał lub wykonuje, usługi odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, o wartości miesięcznej nie mniejszej niż 10 000,00 zł brutto przez okres co najmniej 12 miesięcy. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie żądanych dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowani
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
- Wykonawca winien spełniać wymagania dla podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz.122 ze zm.) Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
- Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
- a) Wykonawca winien wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie niższej niż 100 000,00 PLN. b) Wykonawca winien wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 150 000,00 PLN Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie żądanych dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Oświadczenie o spełnieniu wymagań dla podmiotu odbierającego odpady komunalne.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.ug.mielnik.wrotapodlasia.pl/informacje/przetargi/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: ul. Piaskowa 39, 17-307 Mielnik.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.09.2013 godzina 12:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego - Gmina Mielnik, 17-307 Mielnik, w pokoju nr 20(sekretariat),.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Metryka strony