ZP-O.271.11.2.2012

WYJAŚNIENIA DO SIWZ:

  • Odpowiedzi z dnia 27.07.2012r. (dodatkowe)  (treść)
  • Odpowiedzi z dnia 27.07.2012r.  (treść)
  • Odpowiedzi z dnia 26.07.2012r. (dodatkowe)  (treść)
  • Odpowiedzi z dnia 26.07.2012r.  (treść)
  • Odpowiedzi z dnia 25.07.2012r. (dodatkowe)  (treść, rysunki, dodatkowe rysunki)
  • Odpowiedzi z dnia 25.07.2012r.  (treść)
  • Odpowiedzi z dnia 24.07.2012r. (dodatkowe)  (treść)
  • Odpowiedzi z dnia 24.07.2012r.  (treść)
  • Odpowiedzi z dnia 23.07.2012r. (uzupełnienie)  (treść)
  • Odpowiedzi z dnia 23.07.2012r. (dodatkowe)  (treść)
  • Odpowiedzi z dnia 23.07.2012r.  (treść)
  • Odpowiedzi z dnia 20.07.2012r.  (treść)

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
- roboty budowlane

ZP-O.271.11.2.2012

Budowa oczyszczalni ścieków wraz z kanalizacją w Mielniku - II etap - budowa kanalizacji sanitarnej wraz z modernizacją stacji uzdatniania wody w Mielniku.

Numer ogłoszenia: 254420-2012
data zamieszczenia: 17.07.2012

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Mielnik, ul. Piaskowa 38, 17-307 Mielnik, woj. podlaskie, tel. 085 6577003, faks 085 6577121.

•    Adres strony internetowej zamawiającego: www.mielnik.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa oczyszczalni ścieków wraz z kanalizacją w Mielniku - II etap - budowa kanalizacji sanitarnej wraz z modernizacją stacji uzdatniania wody w Mielniku.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Roboty budowlane w tym zakresie obejmują: 1) budowę sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączami, wraz z przepompowniami i zasilaniem oraz kanalizacją deszczową w Mielniku, w tym: a. Roboty drogowe b. Zajęcie pasa drogowego c. Kanał grawitacyjny o śr. 200 mm z PCV - dł 11.175,00 mb, i o śr. 200 mm z PE - 140,00 m, PCV o śr. 160 - 4880,5 m d. Przepompownie ścieków (sieciowe) - 4 szt śr. 1200 mm e. Kolektory tłoczne z rur PEHD śr. 110 mm - 2411 m f. Odwodnienie wykopów g. Kanalizacja ciśnieniowa z rur PEHD śr. 40 mm - 457 m, śr. 63 mm - 233 m, śr. 90 mm - 94 m h. Przepompownie ścieków (przydomowe) - 29 szt. śr. 600 mm, 2 szt. śr. 800 mm i. Przykanaliki ciśnieniowe z rur PEHD śr. 40 mm - 769 m j. Przykanaliki o średnicy 160 mm - 2382 m k. Obsługa geodezyjna 2) budowę przyłączy elektrycznych przepompowni ścieków o nr P2, P3, P4, P5 w Mielniku; 3) budowę dwóch zbiorników rozchodowych o pojemności 100m3 każdy, na potrzeby Stacji Ujęcia Wody na działkach o nr ewidencyjnych 4976_2 oraz 4977 w Mielniku wraz z infrastrukturą towarzyszącą i budową urządzeń; zbiorniki wyrównawcze stalowe o pojemności 100m3 każdy wraz z komorą zasuw oraz odcinkami wodociągów PCV160 zasilających zbiorniki PCV225 zasilających sieć wodociągową oraz kanalizacją spustową ze zbiorników PCV200; 4) remont budynku hydroforni w Mielniku poprzez docieplenie ścian zewnętrznych, wymiana drzwi w pomieszczeniu agregatu (na ten zakres robót nie została wykonana dokumentacja budowlana; remont należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną, z wykorzystaniem materiałów ujętych w przedmiarze robót), 5) dostawę i montaż agregatu prądotwórczego (szczegółowy opis minimalnych parametrów w zał. nr 14 do SIWZ), 6) Obsługę geodezyjną inwestycji wraz z inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą wykonanej sieci kanalizacyjnej; 7) przywrócenie terenu do stanu pierwotnego (oświadczenia/protokoły odbioru od właścicieli terenów o przywróceniu do należytego stanu ich własności); 8) sporządzenie planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia; 9) wykonanie projektu organizacji ruchu zastępczego na czas prowadzenia robót budowlanych wraz z zajęciem pasa i uzgodnieniami z właściwymi służbami oraz właściwym oznakowaniu robót prowadzonych w pasie drogowym; 10) właściwe oznakowanie robót prowadzonych w pasie drogowym oraz odtworzenie istniejącej nawierzchni drogi na trasie wykonywanego odcinka kanalizacji; 11) wykonanie robót w obrębie pasa drogowego, koszty prowadzenia robót w pasie drogowym ponosi Wykonawca, koszty umieszczenia odcinka kanalizacji sanitarnej w pasie drogowym ponosi Zamawiający; 12) naprawienie uszkodzenia nawierzchni drogi spowodowanego sprzętem budowlanym lub składowaniem materiałów budowlanych podczas prowadzenia robót polegającego na oczyszczeniu istniejącej nawierzchni drogi wraz z uzupełnieniem istniejących warstw i zagęszczeniem; 13) wykonanie badań, wszelkich prób (szczelności, itp.) i kompleksowego rozruchu technologicznego, w ramach którego należy uwzględnić wszystkie koszty związane z właściwym prowadzeniem rozruchu technologicznego, 14) sporządzenie instrukcji obsługi zespołu agregatu prądotwórczego, przeszkolenie pracowników wskazanych przez Zamawiającego, 15) sporządzenie i przedłożenie dokumentacji odbiorowej, 16) uzyskanie we współdziałaniu z Zamawiającym pozwolenia na użytkowanie obiektu zbiorników wyrównawczych 3.2 Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja techniczna projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. Załączone przedmiary robót mają charakter poglądowy i nie stanowią podstawy do wyceny robót. Wykonawca winien uwzględnić w wycenie wszystkie elementy zawarte w dokumentacji projektowej - w przypadku jakichkolwiek rozbieżności pomiędzy dokumentacją a dokumentami pomocniczymi (w tym przedmiary robót) - przesądzają zapisy dokumentacji projektowej. Zamawiający nie odpowiada za stan rzeczowy, jak również prawidłowość przewidzianych rozwiązań w dokumentacji przez projektanta. Ewentualne braki czy nie przewidziane roboty winne być wychwycone na etapie przystąpienia wykonawcy do przetargu. Zaleca się, aby wykonawca przystępujący do przetargu zweryfikował dokumentację ze stanem z natury. Roboty określone w opisie przedmiotu umowy powinny być wykonane zgodnie z posiadaną dokumentacją techniczną, Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót budowlanych, przepisami prawa budowlanego, normami polskimi i sztuką budowlaną.
UWAGA!!!: Dokumentacja projektowa budowy sieci kanalizacji sanitarnej w Mielniku zawiera większy zakres robót niż zakres robót określony w przetargu, w związku z czym do kalkulacji ceny oferty nie należy ujmować: 1) budowy kanału tłocznego (zdawczy do oczyszczalni) na odcinku oczyszczalnia - Przepompownia P1, PEHD śr. 160 mm; 2) budowy Przepompowni P1 wraz z zasilaniem. w.w. elementy całości zadania zostały wykonane w etapie I - Budowa oczyszczalni ścieków w Mielniku. Z uwagi na wskazanie w dokumentacji projektowej oraz przedmiarach robót znaków towarowych oraz nazw producentów, Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi, to jest takimi których parametry odpowiadają lub przewyższają te zawarte w opisie technicznym. Za urządzenia bądź materiały równoważne Zamawiający uzna te, które posiadają takie same parametry techniczne i jakościowe, a zastosowanie ich w żaden sposób nie wpłynie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań technicznych przewidzianych w dokumentacji projektowej oraz warunkach zawartych w pozwoleniu na budowę. W przypadku zaoferowania urządzeń bądź materiałów równoważnych, Wykonawca jest zobowiązany do załączenia do oferty wykazu wyspecyfikowanych wszystkich tych urządzeń wraz z podaniem nazwy producenta, dokładnego i jednoznacznego typu urządzenia oraz załączenia stosowanych dokumentów takich jak atest PZH, deklaracja zgodności producenta(aprobata techniczna), karta katalogowa producenta zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne ujęte w dokumentacji projektowej. W przypadku, gdy zamiana urządzeń spowoduje konieczność wykonania nowej dokumentacji projektowej zamiennej Wykonawca zobowiązany będzie na własny koszt do jej wykonania oraz uzyskania wszelkich dokumentów niezbędnych dla realizacji Inwestycji w oparciu o tę dokumentację. Brak w złożonej ofercie któregokolwiek z wymaganych dokumentów dotyczących urządzeń równoważnych lub zastosowania urządzeń niezgodnych ze wszystkimi parametrami określonymi w projekcie i specyfikacji technicznej będzie powodowało odrzucenie oferty. Na podstawie art. 29, ust. 4 pkt. 1) Zamawiający, przy realizacji przedmiotu zamówienia, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę dwóch osób, zamieszkałych na obszarze Gminy Mielnik, wskazanych przez Zamawiającego z zachowaniem następujących warunków: 1) podstawa zatrudnienia: stosunek pracy; umowa o pracę na czas 12 miesięcy (pełen rok kalendarzowy z zachowaniem ciągłości zatrudnienia) w wymiarze pełnego etatu; 2) sposób dokumentowania zatrudnienia tych osób: umowa o pracę z zakresem czynności, prowadzenie miesięcznych kart pracy pracownika, potwierdzenie przelewu wynagrodzenia pracownikom; świadectwo pracy; 3) w zakresie kontroli spełniania w.w.: Wykonawca przedstawi Zamawiającemu kwartalne raporty czasu pracy w.w. osób; ponadto Zamawiający zastrzega sobie prawo: a. żądania przedłożenia przez Wykonawcę dowodów zatrudnienia w.w. osób, zgodnie z opisem w pkt. 2), b. do kontroli sposobu wykonania zamówienia poprzez zbadanie rzeczywistych warunków jego wykonania tj. prawo wstępu do miejsca wykonania zamówienia w celu weryfikacji rzeczywistego udziału w.w. osób przy wykonaniu zamówienia; 4) w sytuacji, gdy Wykonawca nie spełni wymagań w zakresie zatrudnienia w.w. osób przy wykonaniu przedmiotu zamówienia: a. Wykonawca naprawi szkodę wynikłą z tytułu nienależytego wykonania zobowiązania poprzez zapłatę na rzecz Zamawiającego sumy pieniężnej w wysokości 70 000,00 PLN; b. w przypadku uchylania się od zapłaty w.w. kwoty Zamawiający ma prawo odstąpienia od umowy zawartej w wyniku niniejszego postępowania z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

•    Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
•    Zamawiający, na podstawie art. 67 ust.1 pkt.6 Ustawy Prawo zamówień publicznych, przewiduje możliwość udzielenie wybranemu wykonawcy zamówienia podstawowego, o którym mowa w pkt. 3 SIWZ - zamówienia uzupełniającego do wysokości maksymalnie 10% wartości zamówienia podstawowego

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8, 45.11.12.00-0, 45.23.32.00-1, 45.23.32.52-0, 45.23.24.23-3, 45.23.11.10-9, 45.11.12.40-2, 45.23.24.11-6, 45.23.22.10-7, 45.31.43.00-4, 45.31.57.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.03.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

•    Informacja na temat wadium: 1.Warunkiem ważności oferty jest wniesienie przez Wykonawcę WADIUM o wartości: 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych) 2.Wadium musi obejmować okres związania ofertą. Wpłaty wadium należy dokonać przed terminem ustalonym dla składania ofert nie później niż do dnia 31.07.2012 r. do godz. 11:00 na konto Zamawiającego nr 63807100060015356220000040 z dopiskiem na przelewie WADIUM i oznaczyć: Budowa oczyszczalni ścieków wraz z kanalizacją w Mielniku - II etap - budowa kanalizacji sanitarnej wraz z modernizacją stacji uzdatniania wody w Mielniku 3.Wadium wnoszone w pieniądzu Wadium wniesione przelewem na konto Zamawiającego uznane będzie za wniesione w terminie, jeżeli przed terminem składania ofert zostanie zaksięgowane na koncie Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. - Potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty 4.Wadium wnoszone w formie niepieniężnej Wadium może być również wnoszone w: -poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, -gwarancjach bankowych, -gwarancjach ubezpieczeniowych, -poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.) Oryginał wadium wnoszonego w formie niepieniężnej musi być dołączony do oferty.

III.2) ZALICZKI

•    Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

•    III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
•    III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o    Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek, o którym mowa w ppkt. 1.2, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że posiada wiedzę i doświadczenie polegające na wykonaniu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Zamawiający uzna, że warunek wiedzy i doświadczenia zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że wykonał: a) co najmniej dwa zadania budowy sieci kanalizacji sanitarnej (grawitacyjno-ciśnieniowa) na łączną długość kanału minimum 15 km. W co najmniej jednym z powyższych zadań, Wykonawca powinien wykazać się realizacją robót towarzyszących budowie sieci kanalizacji sanitarnej, a mianowicie: - roboty drogowe poprzez odtworzenie nawierzchni asfaltowych jezdni na minimum 4000 m2. - budowa co najmniej 3 przepompowni sieciowych b) co najmniej jedną robotę budowlaną w zakresie budowy, przebudowy lub remontu zbiorników zasobowych wody o kubaturze co najmniej 60 m3 wraz z robotami towarzyszącymi w zakresie budowy lub remontu rurociągów i urządzeń na nich występujących
•    III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o    Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek, Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy wykazali, iż dysponują odpowiednim sprzętem i urządzeniami zapewniającymi realizację zamówienia, w tym co najmniej: - koparka gąsienicowa o poj. łyżki min. 0,9m³ - 3szt. - koparko-ładowarka o poj. łyżki 0,4m³- 4szt. - samochód samowyładowczy o ładowności min.10t - 2szt., - samochód samowyładowczy o ładowności 5-10t - 2szt., - dźwig samochodowy 8t - 1szt., - igłofiltry - 2 zestawy, - zgrzewarka do rur PEHD czołowa - min. 1szt., - zgrzewarka do rur PEHD elektrooporowa - min. 1szt., - zagęszczarka - 3szt., - urządzenie do przecisków lub przewiertów - 1szt., - szalunki do wykopów - 4kpl
•    III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o    Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek, Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy wykazali, iż: a) dysponują odpowiednią liczbą pracowników do wykonania zadania - wymagana liczba min.20 osób, b) w tym dysponują co najmniej 7 pracownikami posiadającymi doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi oraz kwalifikacjami odpowiednimi do stanowisk które zostaną im powierzone, tj.: - kierownik budowy - wymagane co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami oraz posiadanie uprawnień do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych-bez ograniczeń. - trzech kierowników robót sanitarnych - wymagane posiadanie uprawnień do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - kierownik robót konstrukcyjno - budowlanych - wymagane posiadanie uprawnień do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, - kierownik robót elektrycznych - wymagane posiadanie uprawnień do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, - kierownik robót drogowych - wymagane posiadanie uprawnień do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności drogowej
•    III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o    Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że: a) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 3 000 000,00 zł. b) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę minimum 5 000 000,00 zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

•    III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

•    wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
•    wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
•    oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie
•    wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
•    oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
•    informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
•    opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia

•    Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

•    III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

•    oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
•    aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
•    wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

•    III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
•    nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
•    nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
•    nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. oświadczenie na potwierdzenie spełnienia warunku o zatrudnieniu dwóch osób wskazanych przez Zamawiającego przy realizacji przedmiotu zamówienia (zgodnie z załącznikiem nr 10 do SIWZ)

2.zakres robót, jakie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom - Zamawiający żąda wskazania, jaki zakres przedmiotu zamówienia zostanie powierzony podwykonawcom (zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ)

3.kosztorys ofertowy, którego łączna wartość musi być zgodna z ceną oferty wpisaną w formularzu ofertowym; kosztorys będzie wykorzystany przy rozliczeniu dofinansowania przedmiotu zamówienia ze środków Unii Europejskiej;

4.wypełniony formularz oferty

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1) Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących okolicznościach, niemożliwych do przewidzenia w dniu zawarcia umowy, a mianowicie: a)w przypadku konieczności wprowadzenia przez Zamawiającego zmian do projektu ze względu na cofnięcie zgody przez właścicieli terenu, b)w przypadku wystąpienia klęski żywiołowej; c)w przypadku zadziałania siły wyższej; d)w przypadku wystąpienia kolizji z urządzeniami obcymi; e)zmiany będące następstwem konieczności usunięcia błędów lub nieścisłości w dokumentacji projektowej; f)zmiany postanowień umowy będących następstwem zmiany przepisów powodujących konieczność zastosowania innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu umowy. 2)wynagrodzenie może ulec zmianie w przypadku: -konieczności robót dodatkowych. 3)Zmiany osób, o których mowa w § 9 umowy. W przypadku zmiany kierownika budowy lub robót, dana osoba musi spełniać odpowiednie wymagania określone w SIWZ 4)zmiany obowiązujących przepisów prawa, która powoduje, że konieczne dla prawidłowego zrealizowania przedmiotu zamówienia stanie się dokonanie zmiany umowy lub zakresu robót budowlanych; 5)wystąpienia obiektywnych okoliczności, które powodują, że dokonanie zmiany byłoby korzystne dla Zamawiającego. 6)termin może ulec zmianie w przypadku: -przedłużenia się uzgodnień zewnętrznych przez podmioty do tego upoważnione, -wystąpienia okoliczności nie zawinionych przez strony, których nie można było wcześniej przewidzieć, -konieczności wprowadzenia zmian projektowych lub technologicznych, - znacznego wydłużenia postępowania przetargowego, co spowoduje niemożliwe do przewidzenia opóźnienie w podpisaniu umowy na wykonanie przedmiotu zamówienia; -konieczności wstrzymania robót przez Zamawiającego lub inne służby nadzoru wykonywania robót z przyczyn niezależnych od Wykonawcy; -konieczności przeprowadzenia badań w związku z odkryciem reliktów przeszłości o szczególnym znaczeniu kulturowym i naukowym w obrębie prowadzonych robót; Zmiana postanowień zawartej umowy wymaga dochowania formy pisemnej pod rygorem nieważności i będzie dokonana w formie aneksu do umowy

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mielnik.com.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Mielnik ul. Piaskowa 38 17-307 Mielnik.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.07.2012 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy Mielnik ul. Piaskowa 38 17-307 Mielnik.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie jest współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013 w ramach działania 5.2 Rozwój lokalnej infrastruktury ochrony środowiska w ramach realizacji projektu Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z modernizacją stacji uzdatniania wody w Mielniku - szansą na zachowanie dziedzictwa przyrodniczego i zwiększenie tempa rozwoju gospodarczego gminy i regionu.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

  Wójt Gminy Mielnik

Adam Tobota

Metryka strony

Udostępniający: Wójt Adam Tobota

Wytwarzający/odpowiadający: Artur Jaworski

Data wytworzenia: 2012-07-17

Wprowadzający: Artur Jaworski

Data wprowadzenia: 2012-07-17

Data modyfikacji: 2012-07-27

Opublikował: Artur Jaworski

Data publikacji: 2012-07-17